"You can not seriously communicate ..."
Quite right. This quote is by Fr Graf ( Dirnberger de Felice ), an employee at the advertising agency that serves in Austria, the supermarket chain Billa. As a "presenter" (ie, presenting the subject) used promotes "the common sense" for Billa. An unknown person has to Facebook a fan page for the "common sense" created and since then for about 600 "Friends" on his / her updates.
The agency does not know who is behind it, but thinks that Facebook offers no serious way with customers and clients to get in touch. Anyone who looks at the homepage of this agency will find that Dirnberger de Felice obviously really has no idea about the Internet. Nevertheless, the agency (still) fed with budgets in the millions. By the way, according Standard.at are 470 000 Austrians registered on Facebook.
white Similarly, the Agency, the tele-ring supported in Austria, nicht wer hinter "dem Inder" (der "Presenter" der neuen Kampagne) steckt. Angeblich steht der Account "unter Beobachtung" und es wird ev. rechtliche Schritte gegen die anonyme Person dahinter geben.
Dies sind grandiose Beispiele, wie klassische Werbeagenturen aktuelle Trends ignorieren und Menschen als "Masse" und "Zielgruppe" versuchen zu "bearbeiten". Mit dieser Herangehensweise hat sich ein Möbelhaus ("Lutz") bereits eine Anti-Facebook Gruppe verdient, die sich regem Zuwachs erfreut.
Wie für Unternehmen, gilt es auch für Non-Profit Organisationen. Wer versucht Menschen mit ungewollter und nerviger Werbung zu bombardieren schaufelt sich das eigene Grab. Wer Menschen zuhört, interacts maintains a dialogue and the opportunity to participate, one step ahead.
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